O wiele więcej - Kim Holden

April 25, 2017


Życie rozkwita drugimi szansami.


O WIELE WIĘCEJ
SO MUCH MORE

Kim Holden
Wydawnictwo Filia 
2017
4,5/5



Z twórczością Kim Holden miał do czynienia chyba prawie każdy czytelnik, kiedy całą Polskę ogarnął hype na Promyczka. Przez pewien czas przeglądając bookstagrama widziałam na co drugim zdjęciu tę książkę... w sumie tak jest do dziś, może tylko z mniejszą częstotliwością.
Sama skusiłam się na Promyczka dopiero wtedy, kiedy wyszedł Gus. Po przeczytaniu obu tych książek byłam po prostu zakochana - w Kate, Kellerze, Gusie, w całej tej historii. Okazało się jednak, że to nie koniec i już niedługo będziemy mogli poznać też Franko. A żeby umilić fanom czas oczekiwania, Kim postanowiła dać nam coś zupełnie innego - O wiele więcej

Seamus jest przykładnym ojcem trójki dzieci i był przykładnym mężem do momentu, aż Miranda nie postanowiła zostawić go dla innego. Po rozwodzie Seamus staje się bardzo zgorzkniałym człowiekiem, który nagle zaczyna zdawać sobie sprawę, że jego była żona jest najpodlejszą osobą, jaką spotkał w życiu i jedyne pozytywne uczucia, jakie potrafi w sobie odnaleźć są przeznaczone dla jego ukochanych dzieci. Przynajmniej tak właśnie jest do dnia, kiedy w jego życiu pojawia się młoda dziewczyna z sąsiedztwa - Faith. Jednak kiedy wszystko w świecie Seamusa w końcu zaczyna się na nowo układać, Miranda po raz kolejny udowadnia mu, że jest przepełniona podłością. 

Kim Holden tym razem zabiera czytelników w dorosły świat. Czy wyszło jej to lepiej czy gorzej? Nieśmiało pokusiłabym się o stwierdzenie, że równie dobrze! Chociaż Promyczek jest klasą samą w sobie to O wiele więcej, mimo całkowitej inności, jest naprawdę równie dobrą książką. I z pewnością mogę powiedzieć, że Holden bezbłędnie potrafi kreować swoich bohaterów. 

Ta książka to przede wszystkim uczucia. Uczucia, które chociaż diametralnie się od siebie różnią, opisane są w sposób fenomenalny z różnych perspektyw. Zupełnie jakby Kim potrafiła każde z nich rozebrać na części pierwsze, dokładnie się im przyjrzeć, a następnie umieścić w swojej książce tak, by każdy mógł zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi. 

Przeplatające się ciągle miłość i nienawiść dają niesamowity kontrast, w którym żyje Seamus, ale - co ważniejsze - w którym może się kiedyś znaleźć każdy z nas.
Słyszeliście kiedyś o tym, że nienawidzić można tylko te osoby, które kiedyś się kochało? Ta książka jest potwierdzeniem tych słów. Mówi o tym, że miłość i nienawiść to dwa najgłębsze uczucia, na jakie stać człowieka i jedno nie istnieje bez drugiego. 



Wiecie, co jeszcze urzekło mnie w tej książce? Jej niewiarygodna prawdziwość. Prosta historia o prawdziwym życiu, w którym poza cudownymi rzeczami spotykają nas też te straszne i podłe, które czasem kryją się pod postacią człowieka. Historia o dawaniu drugich szans, które czasem mogą być niesłuszne, ale czynią z nas lepszych ludzi, potrafiących wybaczać. I o wykorzystywaniu szans, jakie daje nam życie. 



Jedno wiem na pewno - kocham Kim Holden. I już nie mogę doczekać się jej nowej książki!
Bynajmniej nie ze względu na to, że będzie się pięknie komponować z pozostałą trójką.
No dobra, to trochę też, bo będzie cudnie!






Miłość wyjaśnia... lub zaprzecza.
Poproś sto osób, by wyjaśniło, czym jest miłość.
A uzyskasz sto różnych odpowiedzi.
Ponieważ miłość jest sztuką. Subiektywną.

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Cześć, to znowu ja 😁
    Ta książka jest na mojej liście myst read. I teraz kiedy czytam twoją recenzję już mam pewność, że ta książka wrecz domaga się przeczytania! Holden super kreuje bohaterów i potrafi ukazać prawdziwe odczucia bohaterow.
    Będę czytać!

    Pozdrawiam,
    bookwormpl.blogspot.com ❤

    ReplyDelete
  2. Ja jeszcze mam dwie książki do nadrobienia i zabieram się za tą autorkę. :)

    ReplyDelete
  3. Ta seria to jeszcze ciągle przede mną :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W sumię trochę zazdroszczę, że poznanie tej historii dopiero przed Tobą! ;)

      Delete
  4. Pokochałam Promyczka, polubiłam Gusa, już mam ochotę na książkę "Franco", więc na tą też się skuszę. :)

    ReplyDelete
  5. Nie czytałam żadnej książki z tego cyklu, raczej nie przepadam za obyczajowkami - choć dla Ciebie właśnie prawdziwość tej książki to zaleta. Bardzo przyjemnie czytało mi sie Twoja recenzje, piękny blog z niesamowitym layoutem. Dodaje do obserwowanych i będę zaglądać. Zapraszam rownież do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo Ci dziękuję, jest mi niesamowicie miło! :)

      Delete
  6. Przeczytałam "Promyczka" i przepadłam. Dosłownie! Nie czytam takich książek, ale "Promyczek" to było mistrzostwo. Muszę chyba kupić i przeczytać wszystkie książki Kim, bo jestem strasznie ciekawa.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    ReplyDelete